Mä alan uskoa että sillä, kuka esimerkiksi aloitteen tekee, on vieläkin suurempi vaikutus kuin sillä, mitä asia koskee.

Tai kenellä on "oikean puolueen jäsenkortti"..

Olen hyvin tyytyväinen siihen että Uki-lisä tulee kaupunkiimme parantamaan edes vähän lapsiperheiden arkea. Mutta kyllä kummastuttaa että kun sitä valmisteltiin persu-vassarit linjalla, aloite tyrmättiin. Kun kuntalainen tekee aloitteen, aloite tyrmätään.. Hyvin lyhyen ajan päästä samanlainen aloite tulee käsittelyyn oikein kunnolla ja tulee täysin päinvastainen tulos ja kuntalisä hyväksytään! Lopputulos on mitä hienointa, mutta tapa miten siihen päästiin, pistää miettimään..

http://www.aluesanomat.fi/uutiset.php?id=1570

 

Naamaraja riitti kuitenkin toiseen asiaan :)

Minut hyväksyttiin opiskelemaan päihdetyön ammattitutkintoa!!

Tällä hetkellä työn alla on ehkäisevän päihdetyön perusteet(3 opv), sen saanen päätökseen lokakuun loppuun mennessä. Nyt tämän työn alla olevan koulutuksen välitehtävänä aloin sunnitella kaupunkiimme uutta tapaa päihdekasvattaa nuoria. Kaikki on vasta niiiiiiiiin alussa, etten uskalla siitä vielä mitään julkisesti kertoa. Muutama yhteistyökumppani on jo mukana, paljon on vielä hakusessa.

ja sitten marraskuun alusta alkaen ajellaan Poriin keskiviikkosiin opiskelemaan. Olen asiasta kyllä hyvin iloinen.

Olen saanut nyt jo mahdollisuuden työskennellä päihdetyössä, ja olen kokenut saavani sen tyylisestä työstä paljon. Olen saanut alle puolessa vuodessa hirmuisen paljon uusia kontakteja sekä paikalliseen oppilaitokseen, seurakuntiin ja muiden kaupunkien päihdetyöntekijöihin.